Ikan Kelah @ Mahseer

Bercerita tentang ikan kelah...emmm...aku start membela dalam bulan 7 tahun nie...sebelum tu aku bela ikan kap jepun tapi habis semua mati sbb ank muridku tuang makanan ikan penuh dlm aquarium...so, ikan tu pn kelemasan...hehehe....pastu aku duk usha2 la kedai ikan kt Tanah Rata...ada ikan kelah...aku pn beli la dlm saiz 4inci..harga???boleh tahan la RM25 sekor...amacam??mahal x?pastu kt sekolah aku ng mber aku pakat la tanya2 org kampung...sape yg ada ikan kelah...last ada sorg Tok Batin nk jual...aku pn beli la...ada 2 ekor...sekor lg mber aku beli...nie la gmbar ikan kelah yang saiz 12 inci aku...




nie ikan kelah aku...kelah merah cameron...


lepas tu...aku start meng"usha2" di kedai2 aquarium...maklumlah..aku nie xminat memancing & menjala...beli je....aku pn beli la setiap bulan sket2...lama2 jd bukit..betul x??hehe




ikan-ikan kelah ada dalam 20ekor
amacam?byk x?fuh..cukap bernilai tau ikan nie...xrugi bela...bg mereka yg xminat mmg akan cakap mbazir la..apa la...bla..bla...tp, aku xkisah pn beli brape pn harga..kalo dah minat...beli je...sebab aku pun bukan lah pemancing ikan kelah nie..jd beli je sng...
1 Response