Jom Tengok Hoki FINAL

Pada Jumaat malam 15hb, cikgu-cikgu lelaki merancang membuat satu program bagi merapatkan ukhwah Mensonians...so, malam tu memBAKAR la kami...tak semua dapat join, mayb ada HAL kot...takpe la...abaikan je...so, berbincang la malam tu pasal hoki...kalau Malaysia layak ke Final kami merancang untuk ke stadium tengok secara LIVE...1st time kot aku tengok hoki secara live nie...teruja dan semangat...Maka, saat-saat di nantikan, Malaysia layak ke FINAL menentang Australia...

Ahad, kami gerak dalam jam 3.00 petang...kami bertiga je...aku, Ashri dan Rosdam...yang lain ada masalah tertentu...Aku tunggu dari jam 5.00 petang...sempat la tengok games Korea VS New Zealand...Korea menang 2-1...bila makin senja, makin ramai orang masuk ke stadium...sehingga la team hoki Malaysia masuk padang...makin sesak dan sesak...aku bernasib baik, dapat pot yang best...mana taknya...datang awal...jam 5.00 petang dah terpacak dalam stadium...

Babak pertama, Malaysia ketinggalan 1-2.Masuk 2nd half...Malaysia terus menyerang dan menyerang...akhirnya gol penyamaan terhasil...seronok la penonton...aku tak payah cerita la...melompat-lompat la...mayb takde luck, saat-saat akhir..5 saat je lagi, Australia menjaringkan gol kemenangan... walaupun kalah tetap bangga...yela, lawan nombor 2 dunia tu...















0 Responses