Tak sangka...kena berhati-hati


kepada korang yang nak beli kereta baru...berhati-hatilah dengan salesman...mujurlah masa aku beli dengan orang tu, aku tak terkena...bulan 12 thn lalu dia pinjam la duit aku RM100 (masa nie aku dah beli kereta..dah settle semua loan)....dia ckp nak pinjam...nak bawa awek dia konvo UiTM Shah Alam...so, aku dgn baik hati bagi la pinjam...dia ckp nak byr mggu depan...tunggu punya tunggu...peh...dah sampai sekarag tak bayar2...aku bukan apa..setakat seratus xpela lagi...aku ada la duit sket nak guna tu...tapi dia tu...sembang punya la bangga...cakap komisen jual kereta 4-5 ribu...aku pelik la...aku msg...aku call...tak balas2...bila call...dia angkat...dia cakap nak bayar petang la...sampai sekarang...nak jadikan cerita...pagi tadi...lepas je habis exam, aku pergi kat tempat kerja dia...aku tak nampak kereta dia, so aku masuklah dalam office dia, aku tanya orang kat situ...kenal tak MAIL?diorang terkejut...aku cakap la kenal tak AHMAD RAFTAIN @ MAIL???diaorang tanya kenapa???aku cakap la dia nie pinjam duit tak pandai nak pulang...pastu diorang panggil aku duduk...diorang cakap...dia dah berhenti...diorang cerita rupa2nya si MAIL nie diburu polis sebab menipu duit pembeli kereta...dia nie tipu duit yang untuk BOOKING kereta...2-3 hari lepas pn...3-4 orang juga datang acari MAIL nie...mujur la aku tak terkena duit booking kereta tu...ada yang terkena sampai RM500-1000...memang celaka la MAIL nie...xpela..nampaknya melayan la RM100 aku..bley gak beli ikan duit tu...cis..xpe2..aku jumpa MAIL tu mmg kena la...TOBAT!!!
0 Responses